Omfattning:
3 tillfällen á 3 timmar med konkreta hemuppgifter mellan tillfällena
Avsnitt 1:
- Avgörande skillnader mellan det digitala och fysiska säljmötet
- Viktiga grundregler för att maximera resultat i det digitala säljmötet
- Förberedelser inför ett digitalt säljmöte
- Hur du inleder som expert och skapar förtroende genom intresseväckare
- Syftet med mötet-uttalande som direkt skapar värde för din potentiella kund
- Hur du effektiv hanterar kundens uppfattning för att skapa en gemensam grund i mötet
Avsnitt 2:
- Insiktsdriven frågeteknik i fyra steg för att ta reda på de viktigaste faktorerna som kommer göra att din potentiella kund vill köpa av dig
- Hur du säkerställer en samsyn kring kundens behov innan du presentar din lösning
- Slagkraftig struktur i tre steg för att presentera din lösning som gör att din potentiella kund snabbt förstår fördelen av din lösning och effekten som detta kommer ge i praktiken
Avsnitt 3:
- Effektiv metod i fem steg för att hantera den potentiella kundens tveksamheter och få denne att våga ta ett beslut snabbare
- Alternativa avslutstekniker som gör det lättare för kunden att säga ja
- Hur du säkerställer en bra köpupplevelse för kunden efter att denne sagt ja
- Hur du använder dina befintliga kunder för att skapa nya kunder genom referensbaserad försäljning